Газовете в корема и червата могат да са напълно безобидни, но могат и да причинят огромен дискомфорт, понякога придружен с ужасна болка. Отделянето на газове е напълно нормален процес в червата, който е неизменна част от храносмилането. Чревните бактерии отделят газове при обработка и усвояване на хранителните вещества, като наред с тях се отделят и други газове при целия процес на храносмилане.

Ефикасно упражнение против подуване, газове и запек

Обикновено газовете са лесно отделящи се, безболезнени и без мирис. Но понякога те могат да включват метан, кислород, водород и други газове в различни концентрации, които могат да заседнат в червата, да бъдат блокирани и да не могат да излязат. Според клиника Кливланд, това може да причини огромна болка, сравнима с инфаркт или апендицит. Човек, страдащ от блокирани газове в червата, може да изпита много силна режеща и остра болка, която да създаде впечатлението, че в корема ви се случва нещо много по-сериозно и опасно за живота.

Според Medical News Today, цитиран от healthdigest.com, болезнените заседнали газове могат да предизвикат изключително силна и остра болка, която да не премине, докато газовете не успеят да открият път навън от тялото.

Изпитани домашни лекове срещу газове и подуване на корема

Задържането на газове може да възникне по много различни причини. Докато се освободят и напуснат тялото, този процес може да е много болезнен и да предизвика объркване с други сериозни състояния. Пронизващата болка, която задържаните газове причиняват, може да създаде впечатление за настъпващ инфаркт, проблеми с апендикса, яйчниците, стомаха, според healthline.com.

Как можете да предотвратите или облекчите болката от задържани газове?

Един от най-добрите начини да предотвратите задържане на газове е да се стремите да поддържате редовно изхождане. Запекът и недостатъчното предприемане на мерки за коригирането му може да е в основата на появата на трудно намиращи път навън газове, причиняващи остра и много силна болка. Колкото по-твърди изпражнения се задържат в червата, толкова по-висок е рискът те да предизвикат блокаж, който да ограничи освобождаването на естествено отделящите се газове.

Още по темата

Редовната физическа активност, тренировките и движението са добър начин да ускорите движенията на червата и да подобрите храносмилането, а наред с него и изхождането.

Причини да сте постоянно подути след хранене

Друг начин да облекчите храносмилането и да стимулирате свободното отделяне на газове по безболезнен начин е да се храните с повече фибри, плодове и зеленчуци. Фибрите и водата в тях допринасят за храносмилането, улесняват и стимулират работата на чревните бактерии и правят изпражненията по-меки.

Пиенето на чайове е също така добър начин да стимулирате стомашно-чревните функции и да намалите газовете. Пиенето на билкови и зелени чайове намалява храносмилателните проблеми, облекчава подуването и газовете. Особено подходящи в такива случаи са чаят от мента, джинджифил или лайка.

Как да се справите с подуването заради консумацията на фибри?