Противно на това, което всички смятаме – мускулното разтежение може да се получи не само по време на тренировка. Това разпъване и разкъсване на мускулните влакна може да се получи при преумора или прекалено натоварване. Разтежения могат да се получат по цялото тяло, но все пак най-често засегнатите области са гърбът, прасците, шията, рамото, бедрото. Разбира се – за по-тежки състояния трябва да потърсите лекарска помощ. Но при по-леки такива има няколко неща, които можете да направите сами, у дома. Кои са те?

Предотвратете контузия

За да се предпазите от контузии, по време на спорт можете да използвате наколенки, или специално облекло с уплътнения на местата, където най-често се получават контузии.

Кинезиотейп

Може би сте виждали странните ленти, които спортистите имат на различни части от тялото – по ръцете, краката и т. н. Тейпът може значително да помогне при травми, тъй като той леко събира и повдига горния слой на кожата, като по този начин подпомага кръвообращението на засегнатия участък. Кинезиолентата предпазва кожата от прекалено разпъване и може да бъде използвана за облекчаване на почти всички болки.

Физически признаци, че сте изгубили форма

Оставете мускула да почине

Винаги загрявайте добре преди тренировка – това е основна и съществена част която, за съжаление, много от нас пропускат. Освен разтежения, така ще можете да се предпазите и от по-сериозни контузии. Ако все пак усетите силна болка по време на движение – задължително го прекратете. Постарайте се мястото да е обездвижено и да не се натоварва повече.

Използвайте стягащ бинт

Във всяка домашна аптечка би трябвало да има ластичен бинт. Използвайте го, за да облекчите болката и да намалите отока. Когато използвате този метод, не забравяйте, че превръзката не трябва да е нито много стегната, нито много хлабава.

Причини за поява на болки в прасеца

Използване на колан

Ако усещате болки в областта на кръста, можете да си сложите специален колан, който затопля. Той ще успокои мястото и ще намали болката.

Направете си топла вана

Ако имате вана у дома, не се притеснявайте да я използвате, за да намалите болката и да облекчите разтежението. Много важно условие е да добавите 2 чаши оцет – доказано е, че в този случай той помага. Оцетът има противовъзпалителни свойства и облекчава напрежението.

Грешки в разтягането преди тренировка, които вредят на здравето

Използвайте арника

Това растение много често се използва за намаляване и облекчаване на болката. Неговата тинктура може да се втрие директно в кожата. Тя ще помогне за намаляване на отока и ще успокои мястото.

Друг метод е да направите компрес – за целта – смесете тинктурата в съотношение 1:1 с вода. Наложете на чисто парче плат и поставете върху мястото на разтежението.

С кои храни да намалите мускулните крампи

Вдигнете крайниците нависоко

Веднага след като усетите, че сте разтегнали мускул, опитайте се да вдигнете крайника нависоко – над нивото на сърцето. Това ще намали кръвотока и по този начин ще облекчи отока и болката.

Обезболяване с лед

Още по темата

Един от най-старите и изпитани методи е да сложите лед на мястото. За да не повредите кожата, винаги го поставяйте в нещо – например найлонова торбичка. Задръжте колкото е необходимо – обикновено 10-15 минути са достатъчни. Това ще ви предпази от появата на синини и ще намали размера на отока.

Пийте електролити по време на тренировка

По време на тренировка се нарушава електролитният баланс. Това означава, че намаляват нивата на солите в организма, като същевременно това е съпътствано и със загуба на вода. Това състояние може да доведе дори до лека дехидратация и мускулна слабост. Тя пък може да е причина за появата на травми. Ето защо, по време на тренировка, винаги пийте изотонични напитки.

Вземете магнезий

На пазара съществуват много продукти, които съдържат високи нива на магнезий. Той може да помогне значително, когато говорим за болка и мускулно разтежение. Използвайте гел или крем и нанесете на засегнатия участък. След няколкодневна употреба би трябвало да изпитате значително облекчение.