Често пъти в ежедневието си ние получаваме сигнали от тялото си, че нещо не е наред. Но забързани и улисани в задачи, по-скоро сме склонни да подминем тези малки съобщения и да ги пренебрегнем. Хапваме нещо на крак, много пъти буквално каквото ни попадне пред погледа, с оправданието, че нямаме време. Ами водата? Успяхме ли днес да пием достатъчно или пак забравихме? В следващите редове ще ви споделим няколко признака, че на тялото ви му липсват ценни елементи. Ето и кои са те:

Косопад

Нормално е всеки ден от косата ни да падат около 100 косъма. Но ако забележите, че изведнъж започвате да виждате коса навсякъде – в канала на банята, по възглавницата, по пода – може би това е знак, че нещо не е наред с тялото ви и проблемът може да не е само козметичен. Това може да е сигнал за ниски нива на желязо, което може да се отрази на енергията ви. Ако пък внезапно започнете да покачвате или сваляте тегло, консултирайте се с вашия лекар за евентуални проблеми с щитовидната жлеза. Един елементарен кръвен тест може да установи наличие на ниски нива на желязо, а честите главоболия също може да се дължат на дефицит на желязо.

Какво се случва, ако ядете портокали всеки ден

Труднозарастващи рани

Ако сте стриктни в грижата за зъбите си, вероятно използвате четка за зъби и конец всеки ден. Ако докато правите това, венците ви са зачервени, кървящи и подути, вероятно би трябвало да увеличите приема на витамин C. Друг признак за липса на ценния елемент е, ако ви се появяват синини твърде лесно. Според едно елементарно обяснение, витамин C действа като „цимент“ за клетките – той ги „събира“, като по този начин раната зараства. Преимуществата му са безспорни. Той е мощен антиоксидант, който предпазва клетките от увреждане и освен това има противовъзпалителен ефект.

4 елемента при умора за повече енергия

Болки в ставите

Ако изпитвате постоянни болки в ставите, има вероятност да страдате от липса на витамин D. Ако изпитвате болки в костите, подобни на тези от детството ви, може би е добре да споделите това на вашия лекуващ лекар. Можете да си набавите ценния витамин под формата на добавка или чрез храната. Витамин D ще намерите в сьомга, херинга, риба тон, стриди и гъби. Можете да пиете прясно мляко, соево мляко, портокалов сок и др. Друг начин да попълните запасите си от витамина е просто да излезете на слънце (без защитен крем) за около 10 минути. Разбира се, ако планирате излагане на слънце за повече време, винаги нанасяйте слънцезащита, за да се предпазите от вредните влияния на UV лъчите.

Защо витамин B5 е важен за здравето и как да си го набавим

Сърцебиене

Калцият е отговорен за правилния ритъм на сърцето, така че дефицитът му може да причини аритмия, нередовен ритъм на сърцето и дори болки в сърдечната област. Други симптоми могат да бъдат: мускулни крампи, счупвания и съкращения на мускулите на лицето и устата. Продукти, които са богати на калций са сьомга, сардини, броколи, както и бок чой. Разбира се, не бива да подминаваме и млечните изделия – мляко, сирене и др. Препоръчително е да замените чаша безалкохолна напитка с чаша мляко. В случай, че обичате да похапвате между храненията, уверете се, че в хладилника си винаги имате кисело мляко или негов плодов или друг вариант.

13 начина да подсилим имунната система

Изпръхнали и нацепени устни

Различни промени в структурата на кожата на устните като напуквания, нацепвания в краищата им или пък афти, могат да са сигнал за липса на витамини от B групата. Разбира се, други причини могат да са дехидратацията или пък прекаленото слюноотделяне.

Витамини и минерали по време на цикъл