За да имате добър сън, от значение е какво правите и какво не преди лягане. От голяма важност е и това с какво се храните преди сън. Храната може да повлияе както негативно, така и положително върху механизмите на съня. Някои храни имат свойството да насърчават производството на мелатонин и серотонин, докато други блокират тези процеси, улесняващи заспиването.

5 заболявания, които се причиняват и от липса на сън

Знаем, че е добре да избягваме кафето и черния чай преди лягане, защото съдържат кофеин. Кофеинът е стимулант, който възбужда нервната система и пречи на съня. Знаем колко важно е да осигурим на организма си 7 до 9 часа пълноценен сън. Лишаването от сън за дълъг период от време или хроничното недоспиване може да повиши риска от сърдечносъдови заболявания, високо кръвно налягане, диабет, а може да има не само физически, но и психически последици.

Липсата на качествен сън може да повиши нивата на стрес и тревожност, да влоши паметта, концентрацията, способността за работа през целия ден, според данни, публикувани в Journal of Integrative Neuroscience, цитирани от healthdigest.com.

Храни, които повишават сънливостта (галерия)

За да подпомогнете добрия сън и лесното заспиване, има някои храни, които е добре да избягвате. Сред тях е сиренето. Защо не трябва да го консумирате вечер или преди лягане?

Не всички сирена пречат на заспиването.

Някои видове сирене може да ви държат будни за дълго, а може и да ви накарат да не можете да заспите.

Още по темата

Дали сънят ви може да се влоши зависи от вида сирене, което консумирате късно вечер. Според benenden.co.uk, зрелите видове сирене, които са по-отлежали, могат да ви държат будни нощем заради високите нива на тирамин в тях. Сирената бри, фета, синьо сирене са сред тези, които са с високи концентрации на тирамин. Този ензим действа като стимулант, повишава хормоните на стреса и влияе върху мозъка.

Храни, които да не консумирате преди сън

Все пак не всички сирена имат този ефект. Бялото саламурено сирене и най-вече изварата всъщност могат да ви помогнат да заспите по-лесно. Изварата насърчава заспиването. Аминокиселините в нея повишават нивата на триптофан, който стимулира отделянето на серотонин в мозъка, който е важен за процесите на заспиване и поддържане на съня.

Здравословни ползи от съня

Следващият път, когато ви се дояде сирене преди лягане, помислете добре кой вид ще изберете.