Много хора вярват, че елиминирането на глутена – протеин, който се съдържа в пшеницата, овеса, ечемика, ръжта, ги кара да се чувстват по-здрави.

Но докато изследвания показват, че за по-голямата част от хората не е нужно да избягват глутена, за хората с цьолиакия, безглутеновата диета е начин на живот.

Ако страдате от глутенова непоносимост или сте решили да следвате хранителен план, лишен от глутен, трябва да знаете, че има изненадващи храни, които биха могли да го съдържат. Ето някои от тях.

Колбаси

Обичаме да хапваме колбаси, хотдог, но те съвсем не са подходящи за нашата безглутенова диета. Много от хранителните брандове слагат при направата на колбаси глутен като сгъстител на текстурата.

Сладолед

Кой е любимият ви сладолед? Температурните амплитуди ни канят да опитаме нови вкусове или да си припомним вече любими. Ако сте решили да изключите от менюто си за постоянно или за известно време храни, съдържащи глутен, трябва да знаете, че в някои сладоледи може да има следи от него.

Въпреки че все повече брандове произвеждат сладолед без глутен, някои от тях могат да съдържат пшенично нишесте, малц. Ето защо е добре да четете внимателно етикетите на опаковките. Ако обичате сладоледени сандвичи или сладолед с бисквитки, знайте, че със сигурност има глутен в тестото, от което са направени.

Шоколад

Неприятна новина за любителите на шоколада. Оказва се, че консумацията на шоколад съвсем не е безопасна, когато става въпрос за глутена. Възможно е любимото ви лакомство да съдържа бисквитки, други хрупкави парченца, карамел, оцветители и други съставки, в които да има глутен.

Пържени храни

Хрупкаво панирано пиле, панирани сиренца и какво ли още не. Не всички пържени храни съдържат глутен, но някои, чиято панировка е приготвена с брашно, галета, имат наличие на глутен.

Смлени подправки

Някои от най-често използваните подправки на прах като къри, куркума, червен пипер и канела може да съдържат глутен. Често производителите добавят към тях малко брашно, за да предотвратят втвърдяването им.

Още по темата

Соев сос

Обичаме да добавяме от него към ястия, маринати, а перфектното суши го изисква. Ако се стремите да се храните безглутеново, следете етикетите на опаковките на сосовете. Въпреки че се прави от ферментирала соя, в някои соеви сосове се добавя и пшеница. Хубавото е, че на пазара могат да бъдат намерени разнообразни предложения, в които няма глутен.

Снимки: istock