Щитовидната жлеза е важен орган. Хормоните, които тя произвежда, контролират много процеси в тялото, включително сърдечния ритъм, телесната температура, метаболизма, функциите на повечето важни органи.

Намалената функция на щитовидната или хипотиреоидизмът, при който жлезата произвежда минимални количества хормони, се характеризира с депресия, наднормено тегло, непрекъсната умора, загуба на способност за запаметяване.

Как можете да повлияете положително върху намалената функция на щитовидната жлеза с натурални методи?

Бременност при заболяване на щитовидната жлеза – какви са рисковете?

Намалете експозицията на бисфенол А

Бисфенол А е вредна съставка, излъчвана от множество пластмаси в бита. Изследванията я свързват с редица хормонални дисбаланси, повишен риск от рак, сърдечносъдови заболявания, метаболитни нарушения. Избягвайте я.

Приемайте селен

Според изследванията, недостигът на селен може да намали естествените нива на тиреоидните хормони. Засилете приема на селен, намиращ се в бразилските орехи, сьомгата, слънчогледовото семе, лука, гъбите и, разбира се, хранителните добавки.

Още по темата

Намалете глутена

Изследванията сочат, че диетата без глутен може да намали възпалението в щитовидната жлеза.

Билки, които помагат при кисти на яйчниците

Увеличете приема на омега-3 мастни киселини

Полезните мазнини също допринасят за намаляване на възпаленията в организма и ускоряват метаболизма. Омега-3 са полезни още за сърцето и подобряват паметовите способности. Ето защо са полезни при хипотиреоидизъм.

Намалете стреса

Стресът влошава хормоналните нарушения. Тъй като стресът е навсякъде около нас всеки ден, можете да му противодействате с някои полезни практики – медитация, йога, ходене пеша, дихателни техники, любими хобита, физически упражнения.