Магнезият е един от най-важните минерали в човешкото тяло. Той участва в извършването на над 600 реакции, протичащи в нашия организъм, като неговата основна функция е да се грижи за благосъстоянието на нервната и мускулната ни система.

В следващите редове ще ви запознаем с 5 ползи от този минерал и защо той е толкова важен за нас.
 
1. Магнезият е важен за здравината на костите
 
Макар повечето хора да смятат, че здравите кости се дължат само на приноса на витамин D и калций, магнезият играе също толкова важна роля. Той спомага за усвояването на калция от организма, затова е важно да поддържаме баланс 2:1, на калций и магнезий, в организма.

Магнезият повишава още подвижността на ставите и намалява възпалението, което може да доведе до скованост и крампи.

>> Суперхрани за всяка зодия <<
 
2. Магнезият помага за поддържане на нормални нива на кръвната захар
 
Ако сте застрашени от появата на диабет или вече го имате, тази полза от магнезия, може би ще бъде най-важна за вас.

Няколко научни изследвания доказват, че високите нива на магнезия в организма намаляват риска от диабет и регулират нивата на кръвна захар при диабетиците. Cмятa ce, чe oĸoлo 48% oт хората, страдащи от диабет, имaт ниcĸи нивa нa мaгнeзий в ĸpъвтa. Toвa мoжe дa намали cпocoбнocттa нa инcyлинa дa пoддъpжa в норма нивaтa нa ĸpъвнaтa зaxap.

>> Вкусна напитка, богата на магнезий <<
 
3. Магнезият помага за предотвратяване на мигрената
 
Научни изследвания доказват, че страдащите от хронична мигрена имат ниски нива на магнезий, а редовният му прием може да намали симптомите на мигрена и да облекчи главоболието. А дали ще увеличите приема на магнезий чрез хранителни добавки или повишена консумация на храни, богати на този минерал, е изцяло ваше решение.

>> 5 храни, които защитават мозъка от стрес <<
 
4. Магнезият подобрява паметта
 
Както вече споменахме, магнезият е много важен за нервната ни система. Именно той помага на тялото ни да регулира невротрансмитерите, които изпращат съобщения до нашите мускули и органи. Някои проучвания показват, че редовният прием на магнезий подобрява паметта и помага при т.нар. „бели петна“, които се появяват често с напредването на възрастта.

>> 7 причини за поява на крампи <<

5. Магнезият помага при борбата с депресията
 
Магнезият е важен за мозъчната функция и настроението, а ниските нива са свързани с повишен риск от депресия. Някои експерти смятат, че именно ниското съдържание на магнезий в съвременната храна може да е причината за драстично увеличилите се случаи на депресия и психични заболявания. Научен експеримент, проведен с доброволци над 65 години, показва, че приемът на 450 mg магнезий подобрява настроението също толкова ефективно, колкото и антидепресантите.
 
Препоръчителната дневна доза магнезий е 400-420 mg за мъжете и 300-320mg за жените. Него може да си набавите чрез хранителни добавки или чрез храната.
Ето и няколко храни с високо съдържание на магнезий:
 
· Сурови ядки (бадеми, тиквени семки, орехи и кашу);
· Риба (скумрия, риба тон и сьомга);
· Бобови растения (зелен фасул, грах, черен боб и нахут);
· Авокадо;
· Черен шоколад (70-85% какао).

Автор: Татяна Чучукова, стажант в Az-jenata.bg.