Ако спазвате нисковъглехидратна диета или по-рестриктивния вариант – кетогенната диета, със сигурност ограничавате приема на въглехидрати и наблягате на мазнините, протеините и зеленолистните зеленчуци. В дългосрочен план този начин на хранене помага за намаляване на теглото и корекция в стойностите на някои кръвни показатели, допринасяйки за овладяването на диабет, кръвно налягане, хормонални дисбаланси.

Кетонна (кето) диета

В стремежа си да постигнете целите си обаче е възможно несъзнателно да допускате някои грешки, които може да имат негативен ефект върху здравето. Внимавайте с тях. Вижте кои са най-често срещаните от тях.

Не ядете достатъчно зеленчуци

Ако се притеснявате, че някои зеленчуци ще ви попречат в спазването на диетата, грешите. Да, те са изградени предимно от въглехидрати, но не са същите, каквито са тези в сладкишите, десертите, захарните изделия. Зеленчуковите въглехидрати са полезни и е добре да бъдат акцент в режима ви. Зеленчуците са богати на минерали и фибри, които допринасят за подобряване на цялостното здраве и овладяване на метаболитните и хормонални проблеми.

Не се страхувайте от плодовете

Плодовете са с по-високо съдържание на захари и прости въглехидрати, но това не означава да се лишавате от тях. Те заслужават място в диетата ви, защото съдържат големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, от които организмът има нужда. Фибрите в плодовете също са от изключително значение за функциите на храносмилателната и отделителната системи.

Не използвайте диетата си като извинение, за да не правите упражнения

Здравословното отслабване и поддържане на добра форма изисква комбинация от двигателна активност и полезен режим на хранене. Намаляването на приема на въглехидрати не замества движението. Не пропускайте упражненията си.

Защо денят за лакомства е опасен, ако сте на кето диета?

Не бъдете прекалено строги

Когато спазвате нисковъглехидратна диета, това обикновено означава да се откажете от всички любими храни и ястия, които досега сте консумирали. Ако сте твърде строги със себе си и не си позволявате нито едно прегрешение от време на време, рискувате да залитнете в обратната посока и да погълнете голямо количество въглехидрати наведнъж, когато рязко ви се дояде любима храна или сте в депресивен период. Тоталното изключване на всички „забранени“ храни, съдържащи въглехидрати, крие тези психологически рискове. Разумно и в премерени граници можете да си позволявате някои лакомства.

Още по темата

Не прекалявайте с бекона

Беконът в случая е само пример за това как можете да залитнете към консумацията на прекалено много мазнини за сметка на въглехидратите. Дори да постигнете успех в редукцията на теглото, което е много вероятно, това няма да се отрази добре на здравословното ви състояние в дългосрочен план. Прекалената консумация на наситени мазнини и протеини повишава холестерола, триглицеридите, липидите в кръвта. Това е предпоставка за сърдечносъдови заболявания.

Защо не отслабвате, въпреки че следвате кето диета?

Забравяте да пиете достатъчно вода

Хидратацията е от изключително значение при нисковъглехидратните режими, защото без достатъчно количество вода и в отсъствието на достатъчно фибри (ако сте ограничили до минимум консумацията на плодове и зеленчуци), това води до големи затруднения в обработката на храната. Пийте по 2 или 2,5 литра вода на ден.