Недоспиване, стрес, недостатъчно спортна активност, консумация на алкохол, твърде честа консумация на барове.... кето диета. Това са само част от факторите, които могат да повлияят на свалянето на излишните килограми, дори когато следвате кетогенна диета (повече за нея вижте тук). Ако и вие следвате този модел на хранене, но резултатите се бавят, вижте къде може би грешите.

Консумирате твърде много ядки

Ядките са вкусни, полезни, част са от кето диетата, но дали не прекалявате с консумацията им? Въпреки че ни осигуряват здравословни мазнини, витамини, протеини и минерали, те са и много калорични. Ето защо обърнете внимание на количеството, което приемате на дневна база. Ако се опитвате да свалите излишните килограми, ограничете се до 50 – 80 г сурови ядки.

Ползите от кето диетата по време на менопауза

Не сте намалили достатъчно въглехидратите

Някои хора са по-чувствителни към въглехидратите. Не бива да забравяте, че плодовете и зеленчуците също съдържат въглехидрати и е важно да обърнете внимание на вида, който консумирате, защото може да забавят отслабването. Ако се стремите да свалите излишните килограми ограничете консумацията на въглехидрати до 50 г на ден. Следете теглото си, ако след период на сваляне отново сте в застой, намалете приема до 20-30 г.

Най-добрите закуски, когато искате да отслабнете

В менюто ви има твърде много млечни продукти

В кето диетата е разрешена консумацията на млечни продукти като кисело и прясно мляко, сирене, скир, масло, сметана. Те са богати на протеини, които участват в процес наречен глюконеогенеза, което е синтез на глюкоза при нисковъглехидратно хранене. Това не означава, че може да консумирате неограничено млечни продукти, тъй като не само въглехидратите могат да повишат нивата на хормона инсулин, но и протеините, което забавя отслабването, дори може да е причина за покачване на килограмите.

Инсулинът участва в процеса на обмяна на веществата. Основната му функция е да транспортира глюкозата до черния дроб, клетките на мускулите, за да се използва като енергия или да бъде съхранена като гликоген. Когато гликогенните депа се наситят, излишната глюкоза се складира като излишни телесни мазнини.

Как да намалите приема на въглехидрати

Не следите за баланса на макросите (мазнини, въглехидрати, протеини)

Когато следвате диета с ниско съдържание на въглехидрати, много е важно да се придържате към процента на макросите. По време на кето диета в организма се случва процес наречен кетоза – тялото използва мазнините като източник на енергия вместо глюкоза, която бихме получили от консумацията на захар, въглехидрати и протеини. Или казано накратко – тялото разчита на мазнините като източник на енергия. Ето защо е важно да се придържате към баланс между мазнини – въглехидрати – протеин, в противен случай няма да отслабнете.

Консумирате твърде много плодове

Не бива да забравяте, че плодовете са полезни, но и съдържат много плодова захар. Контролирайте количеството на плодовете, както и техния вид. Хапвайте ябълки, киви, цитруси, боровинки, горски плодове, тъй като те няма да предизвикат пик в нивата на кръвната захар и инсулина.

Изненадващи храни, които да избягвате, ако искате да отслабнете

Твърде често си правите „мръсни хранения“

„Мръсните хранения“ могат да бъдат част от нашата диета, но за какво трябва да внимаваме, ако искаме да отслабнем? За да не качим килограми е важно да се придържаме към правилото 90/10. Това означава, че 90% от калорийния прием трябва да си набавяте от здравословно хранене, а останалите са за любимите ви лакомства.

Много хора бъркат „мръсното хранене“ с „мръсен ден“, консумирайки през целия ден нездравословни храни. Това проваля диетата им и не само, че забавя отслабването, но и може да е причина за повишаване на килограмите. Един или два пъти седмично може да си позволите парче пица, един сладолед, малко парче баница, но не и да имате дни, в които да се храните изцяло с такива храни.