Следпразничната депресия не е мит, а напълно реално състояние, което може да връхлети всеки. Хубавите емоции, които сте изпитали по празниците, са държали хормоните ви на щастието към горната им граница. След преминаването на почивните дни, прекарани с близки и приятели обаче тези хормони рязко спадат, което може да доведе до тревожност, безпокойство, чувство на безнадеждност и тъга, депресия. 

3 начина да се справите с празничната депресия

За щастие има начин да се предпазите от следпразничната депресия. Можете да я преборите с някои позитивни приятни практики, които помагат. 

Тренировка 

Наблегнете на движението. Ако досега не сте тренирали, време е да започнете. Отделяйте време за упражнения всеки ден, защото те ще ви помогнат да подобрите настроението си чрез секреция на ендорфини в тялото. Тренировките и физическата активност са начин мозъкът да противодейства на депресията. Те са природен антидепресант. 

Придържайте се към реалистични обещания за новата година 

Нереалистичните цели, които хората си поставят, допринасят за изпадането в депресия. Ето защо е важно да си обещаете да промените някои неща в живота си през новата година, но те да са реалистични, а не в сферата на мечтите. Колкото по-нереалистично е едно обещание, толкова по-малък е шансът да се превърне в реалност. 

Явлението „следпразнична депресия“ – как да го преборим

Отидете на почивка 

Почивка след почивката звучи налудничаво, но действа като истинско лекарство за душата. За да се предпазите от настъпващата следпразнична депресия, планирайте бързо бягство далеч от града, в който живеете. Откъснете се за малко. Отидете някъде на топло. Това ще ви се отрази прекрасно. 

Не оставайте без компания 

Добър начин да се справите с минорното настроение и опасността от депресия е прекарването на повече време с приятели. Отделете си време и само за себе си. Важно е да подберете само позитивна компания. Не се натоварвайте излишно с негативни хора. 

Следваканционна депресия - как да се справим?

Направете списък с хубави неща

Водете си дневник. Този навик помага да се фокусирате върху хубавите неща, които ви се случват. Записвайте само тях. След няколко дни ги препрочитайте. В човешката природа е заложено да се съсредоточаваме върху негативните моменти и да помним предимно тях. Това ни пречи да забелязваме хубавите неща, които ни се случват. Дори да ги забележим, лесно ги забравяме, а не трябва. 

Отидете на йога 

Забавете темпото. Не се хвърляйте в ежедневните си задачи със същия забързан ритъм отпреди празниците. Помогнете да тялото и духа си да се настроят за новата година. Отидете на йога. Йога практиките и медитацията ще ви помогнат да освободите съзнанието си и да се почувствате по-добре. 

Ако се чувствате депресирани, кажете си следните думи

Още по темата

Яжте храни, които да стимулират настроението ви 

Някои храни имат свойството да стимулират секрецията на серотонин, хормон на щастието. Сред тях са кисело мляко, кимчи, кисело зеле, кефир, всички ферментирали храни, включително туршиите, киселите краставички. Те подобряват микробиома на червата и тялото, като по този начин улесняват функциите на всички органи и системи. Освен тях полезни са и нетлъстото месо, млечните продукти, бобовите култури. 

Вземете витамин D

Витамин D играе съществена роля в контрола на настроението и емоциите. При дефицит на този важен витамин е много възможно да се появят депресивни състояния. Консултирайте се с вашия лекар, който да прецени дали е необходимо да взимате добавка с витамин D, защото това се прави само след провеждане на кръвни тестове при нужда. 

Хранителни елементи при депресия и тревожност

Осветлете дома си 

За да подпомогнете емоциите и настроението си, направете дома си по-светъл. Основните акценти в жилището ви трябва да са светли. Приветливите тонове е добре да преобладават за сметка на тъмните. Дръпнете завесите и позволете на естествената светлина да навлиза свободно в дома ви. Това винаги помага.