Стрес, нездравословно хранене, наднормено тегло, заседнал начин на живот, консумация на алкохол... Всичко това е причина за натрупването на токсини в организма ни. Токсините влияят на нашите енергийни нива, състояние на кожата, общото ни здравословно състояние. Ето защо се нуждаем от редовен детокс. За щастие може да включим в менюто си някои полезни храни, които да ни помогнат да прочистим тялото си.

Червено цвекло

Червеното цвекло е богато на желязо, калций и антиоксиданта бетаин. Бетаинът подобрява клетъчната структура и възстановява чернодробните клетки. Черният дроб е един от детоксикиращите органи в човешкото тяло. Цвеклото може да си го приготвяте на фреш заедно с други зеленчуци или плодове. С него се получават и чудесни салати, ястия. Ето една рецепта с червено цвекло.

Храни, които съдържат колаген и такива, които стимулират синтеза му

Лук и чесън

Хапвайте по-често тези зеленчуци. Те ще ви осигурят флавоноиди, които допринасят за производството на глутатион, който е един от най-мощните чернодробни антиоксиданти. Също така, тези полезни зеленчуци помагат на черния дроб да синтезира детоксикиращи ензими, които филтрират токсичните остатъци в храносмилателната система. Не на последно място, чесънът и лукът улесняват работата на черния дроб, тъй като имат антибактериални свойства. Вижте какво може да си сготвите с тях.

Джинджифил

Джинджифилът е една от най-полезните подправки за прочистване на организма от токсините. Той помага за намаляване на гаденето, подуването на корема и образуването на газове. Консумацията на джинджифил подобрява функцията на червата, подсилва имунитета и ни помага да се възстановим по-бързо при настинки и грип.

Включете в менюто си ленено семе и ядки

Бадеми, орехи, слънчогледови семки... Печени без сол и овкусители или сурови, те са чудесни за малки закуски между основните хранения, когато огладнеете. Редовната консумация на бадеми елиминира мастните отлагания около черния дроб.

Суперхрани за баланс на хормоните

Орехите ни осигуряват аминокиселината аргинин, която подпомага функцията на черния дроб и мозъка.

Още по темата

Хапвайте и слънчогледови семки, тъй като те са богати на магнезий, който участва в над 250 физиологични процеса, включително и за разграждане на мазнините.

6 от най-добрите билки за женското здраве

Ако все още не сте добавили към ежедневното си меню смляно ленено семе, то имайте предвид, че е богато на фибри, помага при запек, високо кръвно налягане и холестерол, спомага за отслабването.

Хапвайте натурално кисело мляко

То е с високо съдържание на пробиотици, а редовната му консумация допринася за укрепването на естествената микрофлора. Така се подобрява храносмилането и имунният отговор на организма. Добре е да избягвате плодовите млека или тези с нисък процент на мазнини, тъй като може да съдържат захари.

Хапвайте моркови

Морковите са едни от най-мощните очистващи зеленчуци. Те са богати на глутатион (антиоксидант), бета каротин и витамин А. Редовната консумация на моркови не само, че е полезна за здравето на очите, но и подпомага функцията на сърцето и засилва имунитета. Моркови може да консумирате във формата на фреш в комбинация с други зеленчуци или да ги включите във вашите кулинарни рецепти.