Кога бе последният път, когато спортувахте? Има много начини, по които нашето тяло се променя, когато редовно тренираме. Така например, мозъкът започва да функционира по-добре, може да се намалят неразположенията по време на предменструалния синдром, тялото синтезира повече кръвни клетки, което намалява риска от анемия, поддържаме добро либидо, регулират се нивата на кръвната захар.

Няма значение дали посещавате клас по йога, аеробика, правите редовно джогинг, тренирате във фитнеса или ходите на танци. Всичко това тренира тялото ви, а в него настъпват някои промени.

Спорт според кръвната група

Имате повече енергия

Въпреки че по време на спорт ние изразходваме енергия, всъщност редовните активности ни помагат да повишим своите енергийни нива. Според учени дори само след една тренировка, ние бихме могли да се почувстваме по-заредени с енергия.

Коя е най-силната ви чакра според зодията и как е свързана с вашето здраве?

Изграждате мускули

Когато спортуваме редовно, нашите мускулни влакна се увеличават. Някои видове упражнения и по-специално тренировките с тежести, водят до увеличаване на мускулната маса, наречена хипертрофия на мускулите, което се случва, когато отделните мускулни клетки се разширяват.

Без значение по какъв начин мускулите ви нарастват, те ще започнат да изразходват повече енергия, дори когато не спортувате. Специалисти смятат, че това явление играе роля в ефекта на изгарянето на излишните мазнини.

Грешки, които правим след тренировка

Настъпват някои промени в мозъка

Редовните спортни активности оказват влияние върху освобождаването на серотонин, невротрансмитер, който е свързан с усещането за благополучие и щастие и по-нисък риск от депресия. Упражненията спомагат и за синтеза на съединения, които улесняват мозъка да образува невронни връзки. Но настъпват и други химически промени, като за някои от тях се смята, че помагат за намаляване на тревожността и риска от депресия.

Коригира се високото кръвно налягане

Въпреки че по време на някои видове спортни активности се повишава нивото на кръвното налягане, редовното спортуване може да има благоприятен ефект върху корекцията на високото кръвно в дългосрочен план. Това от своя страна подобрява и сърдечното здраве.

Когато тренираме ние спомагаме за това нашите кръвоносни съдове да станат по-издръжливи, както и намалява натрупването на плаки в тях. Разбира се, ако не внимавате как се храните, спортът сам по себе си няма да помогне да коригирате високото кръвно.

Още по темата

Настъпват хормонални промени

Редовните спортни активности могат да доведат и до някои хормонални промени. Така например, тялото започва да синтезира повече хормони на щастието като ендорфини и допамин. Изследванията показват, че други хормони, повлияни от спорта, като иризин, влияят върху метаболизма. При някои хора, които спортуват с висока интензивност се секретира повече от стресовия хормон кортизол, при други – тестостерон.

По-добър сън

Ако не спите спокойно или достатъчно, спортната рутина съвсем естествено ще ви въведе в корекция на качеството и продължителността на съня. Разбира се, времето в което спортувате може да има съществена роля. Ако тренирате вечер, това може да доведе до прилив на енергия, което да наруши съня ви, но разбира се и до умора и да спите спокойно.