Авторът на книгата „El Que se enoja engorda“ (Който се ядосва, дебелее), мексиканският диетолог Хуан Мануел Ромеро Вила, смята, че честият гняв, който изпитваме може да бъде причина за натрупването на излишни килограми. Вила изследва връзката между емоциите и храната, която консумираме, подчертавайки, че излишните килограми надхвърлят физическия аспект. Авторът е достигнал до изводите, че това е един вид щит, който носим, за да осуетим ситуации, които ни причиняват болка, мъка, разочарование и т.н.

Видове стрес и как да ги разпознаем

Това, което е добре известно е, че в ситуации на стрес, когато сме ядосани, нашето тяло започва да синтезира адреналин и кортизол, което пък се отразява на нивата на кръвната захар. Кортизол телата ни отделят и по време на спорт.

Разликата е, че когато кортизолът се покачва заради гняв, глюкозата, която се генерира не може да се ползва от клетките и се натрупва като излишни мазнини.

Според автора на „El Que se enoja engorda“ много от неговите пациенти, с които е работил през годините, са имали общи проблеми с гнева и напълняването, а това подсилва теорията му, че затлъстяването е свързано с гнева и лошо управление на негативните емоции.

Редовната физическа активност спомага за баланса на хормоните

Но надебеляването може да се дължи освен на стрес и на ендогенни (вътрешни) причини, като метаболитен синдром, хормонални проблеми или такива с щитовидната жлеза. Причините също могат да бъдат и екзогенни (външни), като лоши хранителни навици или липса на физическа активност.

Още по темата

Не бива да забравяме, че отрицателните емоции, които изпитваме, могат значително да повлияят на начина, по който се храним и в много случаи да станат причина за покачването на излишните килограми. Емоции се канализират чрез храната, която става несъзнавана защита срещу тях.

Хапваме повече и вредни храни, когато сме тъжни, в ситуации на напрежение, дори и когато сме щастливи. Друг диетолог на име Сигрид Мартин отбелязва, че „емоциите са енергия, която се трансформира в наддаване на тегло, лошо храносмилане и слаба имунна система“.

Ето защо е важно да се научим не само да противодействаме на гнева, но и да не го правим с храна, алкохол и т.н. Научавайки се да управляваме негативните емоции, ще успеем и да подобрим връзката с храната, избирайки по-полезните храни за нас.

По материали от brightside.me