Познаваме поне една жена, която има елегантна фигура, но не следва строги диети. Тайната на тези дами е, че не са обсебени от идеята за отслабване, а се грижат с любов за тялото си чрез спорт и здравословно хранене. Осигуряват си достатъчно часове сън, сдъвкват старателно храната, междинните им закуски включват шепа сурови ядки, свеж плод или зеленчук и пият много вода. Вижте още няколко техни трика за стройна фигура.

Протеините като приоритет

За да бъдем в добра форма, не се нуждаем от големи количества храни богати на протеини. Но е важно те да са част от всекидневното ни меню например, на закуска, за обяд, лека вечеря с риба, между храненията. Протеинът се метаболизира бавно, което означава, че ще се чувствате по-сити за по-дълго време, ще имате енергия за спорт, ще поддържате нивата на кръвната захар стабилни.

8 топ статии, с които да подготвите фигурата си за лятото

Сервирайте храната си в малки чинии

Сервирането в малки чинии е един трик, който дамите с елегантна фигура, които не спазват строги диети, прилагат в своето хранене. Логиката е ясна – голяма чиния = повече калории и обратното. Старайте се да се храните бавно и да не се разсейвате с телевизия, разговори по телефона и т.н.

3 упражнения за стегнато дупе, различни от клекове

Не гледайте на храната като на нещо лошо

Когато се опитваме да отслабнем, най-трудно е да се справим с глада за сладко и тестени изделия. Това е така, защото си ги забраняваме, а това ни кара още повече да искаме да ги консумираме.

Ето един трик, ако се храните чисто, здравословно, спортувате редовно, изберете си един ден от седмицата, в който да хапнете 2-3 блокчета шоколад или парче пица. Това е част от правилото за отслабване 80:20, повече за което може да видите тук. С него ще успеете да свалите излишните килограми и да преборите глада за сладкиши и лакомства.

Навици на хората, които успяват да задържат теглото си след отслабване

Контролирайте стреса

Стресът е един от виновниците да не можем да свалим излишните мастни натрупвания. Когато сме стресирани, нашето тяло синтезира повече кортизол, който повишава нивата на кръвната захар. Продължителното поддържане на висока кръвна захар води до съхраняване на мазнини, особено в областта на корема, което е една от най-проблемните области за жените. Дамите, които не спазват диета, но имат хубава фигура, обикновено спортуват, посещават класове по йога, използват физическата активност, за да намалят нивата на стрес в ежедневието си.

Още по темата

Не пресмятайте калории

Има огромна разлика между това как тялото ви използва 1000 калории нездравословна храна и 1000 калории доставени му от пълноценни храни. Ето защо е по-важно да се съсредоточите върху това какво консумирате всекидневно. Защото калориите от любимата ви торта обикновено се складират в излишни мазнини, докато ако ги замените с малко фъстъчено, бадемово масло, лешников тахан, тогава си доставяте много полезна храна, богата на протеини, мазнини, която ви дава енергия, засища и помага в отслабването.

Разбира се с количеството консумирано фъстъчено масло също не бива да се прекалява и не е добре да е намазано на филийка, а може да го хапвате така, да го комбинирате с резен ябълка.

Снимка: iStock