Поддържането на градина, засаждането на растения, грижата за тях и изобщо цялостното оформяне на приятен кът, в който сте заобиколени от природата има толкова ползи за здравето, че си заслужава да се занимавате с градинарство колкото се може по-често. Ако все още не сте си направили градинка, без значение дали в двор или на балкона, вижте защо това е здравословен избор. 

Великолепни идеи за градината (галерия)

Градинарството подобрява самочувствието 

Поддържането на градина повишава самочувствието, защото справянето с природата, засаждането, отглеждането и събирането на плодовете от вашия труд ви кара да се чувствате способни и дейни. Дори да не отглеждате плодове и зеленчуци, а само цветя, обилният им цъфтеж също е плод на вашите усилия, което ви кара да се усмихвате и да сте доволни от себе си. 

Градинарството е полезно за сърцето 

Поддържането на градина предполага движение, усилия, навеждане, изправяне, физическа активност, която стимулира работата на сърцето, балансира кръвното налягане и по същество представлява полезна кардио тренировка. 

Красиви светлини за лятната градина

Градинарството намалява стреса 

Когато сте заобиколени от природа, за която вие лично се грижите, това ви кара да се отдалечите мислено от всичките проблеми на ежедневието си и да се отпуснете след напрегнат ден в работата. Градинарството намалява нивата на хормони на стреса, повишава усещането за щастие и удовлетвореност, особено ако постигате целите си. 

Градинарството ви прави щастливи 

Поддържането на градина не просто намалява стреса, а стимулира и секрецията на хормони на щастието, които противодействат на кортизола. Това прави настроението ви страхотно и кара усмивката ви да грее на лицето ви. 

Как да си направите мини градина

Още по темата

Градинарството ви осигурява витамин D

Прекарването на време на открито под слънцето, докато се грижите за растенията си, ви осигурява здравословна доза естествено синтезиран витамин D, от който организмът ви се нуждае. 

Градинарството помага и в отслабването 

Това е така по няколко причини. Градинарството ви стимулира да се движите повече. Сладката умора, която усещате след активен ден, прекаран в градината, ви кара да вечеряте по-рано, което е полезен навик в контрола на теглото. А ако отглеждате плодове и зеленчуци, събирането на реколтата и консумацията на произведеното от вас ви осигурява невероятна експлозия от витамини и минерали от биологично чистите храни, които сами сте произвели за себе си и семейството си.  

5 стъпки за подготовка на градината за пролетта