Поддържането на здравословни нива на кръвната захар е от съществено значение. За жалост, невинаги разбираме, че те са извън баланс. Нездравословно хранене, затлъстяване, липса на редовна физическа активност, ежедневен стрес, са част от факторите, които могат да повишат нивата на глюкозата в кръвта, което пък увеличава риска от диабет тип 2.

Промяната в начина на хранене е първата стъпка към подобряването на стойностите. Има редица полезни храни, които може да направите част от вашето меню, помагащи за стабилизирането на кръвната захар още в първите 10 дни, смятат някои учени, като:

  • кафяв ориз;
  • кашу;
  • риба;
  • канела;
  • чесън;
  • зехтин;
  • семена от чиа;
  • киноа`
  • карфиол;
  • джинджифил.

Хапвайте боб

Бобът е богат на фибри, които ни помагат да се чувстваме сити за по-дълъг период от време. Също така съдържа и протеини и други хранителни вещества, които имат относително нисък гликемичен индекс.

Спанак

Зеленчук с изключително нисък гликемичен индекс, който ще ви осигури фибри, витамини, фолиева киселина, манган, калций, калий, цинк, фосфор. Спанакът е чудесен за стабилизиране на нивата на кръвната захар.

Ядки

Според изследвания, редовната консумация на ядки може да помогне за контролиране на диабет тип 2. Важно е да се отбележи, че е добре ядките да са печени без овкусители или в суров вид.

Сладки картофи

Ако обичате да си похапвате картофи, нека те да бъдат сладки. Според American Journal of Clinical Nutrition, консумацията им в умерени количества ще ви помогне да поддържате нивата на кръвната захар в здравословни граници, дори ако имате диабет.

Здравословни ползи от слънчогледовите семена

Горски плодове

Имат малко калории и може да си позволите да ги консумирате, когато се налага да поддържате здравословни нива на кръвната захар.

Овесени ядки

Проучванията сочат, че консумацията на пълнозърнести храни и храни с високо съдържание на фибри помага за намаляване на риска от диабет с почти 35 до 42 процента.  

Още по темата

Ябълки

Едни от най-полезните плодове за поддържане на нивата на глюкозата в кръвта стабилни. Те имат сравнително нисък гликемичен индекс, но са богати на витамини В, К1, С, фибри, калий.

Леща, моркови, грах

Полезни храни, които не бива да бъдат пренебрегвани, когато говорим за контрол на кръвната захар. Не пропускайте да ги включите в менюто си.