Когато става въпрос за отслабване и диети, едни от най-често изключваните храни от менюто са тестените изделия и оризът. Те са с високо съдържание на въглехидрати и носят на организма много калории. Пастата е един от представителите на тестените изделия, които са често демонизирани и пренебрегвани в диетичното хранене. Оризът също се счита за враг на тънката талия.

Кафяв ориз или овесени ядки – кое е по-здравословно?

Можем ли обаче да ги степенуваме по калории? Каква е истинската разлика между ориза и пастата?

Според Medical News Today, порция бял стандартен ориз от 100 грама съдържа приблизително 28,7 грама въглехидрати, 2,36 грама протеини и 0,19 грама мазнини. Тази порция носи на организма 130 калории. Белият ориз е рафиниран, което означава, че при пречистването на обвивката му е изгубил голяма част от здравословните си хранителни вещества.

Кафявият ориз, за разлика от белия, запазва триците и зародишите в състава си, което му придава различни здравословни ползи. Той е богат на минерали, витамини, фибри, антиоксиданти, които белият почти не съдържа.

Бадемово или фъстъчено масло – кое е по-полезно?

Оризът е прекрасен продукт, който може да се приготвя по много различни начини и неслучайно присъства в хранителната култура на много народи. Най-полезният и здравословен начин за консумация на ориз е в сварено състояние или на пара. Консумацията на бял ориз изисква повишено внимание, за да можете да контролирате както приема на калории, така и на въглехидрати, тъй като белият ориз има висок гликемичен индекс и повишава кръвната захар.

Пастата не е толкова нездравословна, колкото много хора мислят. Всъщност, пастата се прави от пшеничено брашно и вода. Тя има среден гликемичен индекс, което я прави допустима за консумация от хора, страдащи от нарушен глюкозен толеранс или диабет. Разбира се, консумацията отново трябва да е в малки до умерени количества и съобразена с дневния калориен прием.

Зехтин или кокосово масло – кое е по-полезно?

Още по темата

Пълнозърнестата паста е по-добрата опция за консумация, пише Healthline. Пастата може редовно да присъства на трапезата ви, стига да не прекалявате с количествата от нея. В една чаша рафинирана паста от бяло брашно се съдържат 220 калории, 43 грама въглехидрати, 8,1 грама протеини и 1,3 грама мазнини. Това прави пастата по-нискокалорична от белия ориз.

Разбира се, пълнозърнестата паста е по-добрият избор от бялата. Тя съдържа повече фибри и растителни протеини, които не само дават повече енергия и ситост, но и не повишават рязко кръвната захар. Ето как пастата може да е част от балансираната ви диета. Можете да се наслаждавате на нея в умерени количества.

Готвене на пара или печене – кое е по-полезно?