Ядковите масла, каквито са фъстъченото и бадемовото, са чудесна алтернатива на сладкото. Когато ви се дояде нещо сладко, можете да притъпите този порив, като хапнете лъжичка бадемово или фъстъчено масло. Те имат прекрасен сладко-солен вкус, който задоволява глада за сладко, засища и доставя полезни мастни киселини и растителни протеини на организма, осигуряващи енергия.

Какви са приликите и разликите между бадемовото и фъстъченото масло? Кое е по-полезно и кое да изберете?

Ползи от бадемовото и фъстъченото масло

И двата вида ядкови масла са много здравословни. Богати са на полезни мазнини, които са важни за сърцето и кръвоносните съдове. Те са източник и на растителни протеини, които са прекрасен заместител на месото и месните продукти. И бадемовото, и фъстъченото масло са едновременно натурално сладки и леко солени, което дава усещане на мозъка, че е заситил глада си за въглехидрати. Ядковите масла са чудесен заместител на десертите с високо съдържание на захар.

10 мощни натурални масла срещу стареене

Протеините, фибрите и здравословните мазнини в двата вида масла спомагат за храносмилането, като забавят усвояването на хранителните вещества и същевременно осигуряват повече енергия. Това е значително по-здравословният вариант вместо консумацията на въглехидрати и захари, които дават енергия за кратко време и повишават рязко кръвната захар и инсулина, а като резултат предизвикват складиране на мастна тъкан.

По какво си приличат и по какво се различават двете масла?

Бадемовото и фъстъченото масло имат много общи черти, по които си приличат. Всъщност между двата вида масла има само някои малки разлики, според сайта mindbodygreen.com.

6 от най-добрите масла за кожата

Ето какво е хранителното съдържание на 1 супена лъжица от двете масла:

Бадемово масло

  • Калории: 98,2;
  • Мазнини: 8,88 г;
  • Натрий: 36,3 мг;
  • Въглехидрати: 3,01 г;
  • Захари: 1 г;
  • Фибри: 1,65 г;
  • Протеин: 3,35 г;
  • Калций: 55,5 мг;
  • Желязо: 0,558 мг;
  • Магнезий: 44,6 мг;
  • Фолати: 8,48 микрограма.

Фъстъчено масло

  • Калории: 95,7;
  • Мазнини: 0,117 г;
  • Натрий: 8,22 мг;
  • Въглехидрати: 3,57 г;
  • Захари: 1,68 г;
  • Фибри: 0,8 г;
  • Протеин: 3,55 г;
  • Калций: 7,84 мг;
  • Желязо: 0,278 мг;
  • Магнезий: 26,9 мг;
  • Фолати: 13,9 микрограма.

По отношение на хранителната стойност бадемовото масло е с по-високо съдържание на фибри и магнезий, както и с по-ниско на въглехидрати и захари. Освен това то е превъзходен източник на антиоксиданта витамин Е, който е полезен за кожата и имунната система.

Бадемовото масло има по-високо съдържание на ненаситени мазнини в сравнение с фъстъченото, по-специално на омега 3 и 6 мастни киселини, които са важни за сърцето.

Още по темата

От друга страна, фъстъченото масло има малко по-добро съотношение на протеини и мазнини. Около 70% от протеините на фъстъченото масло се усвояват от организма, което го прави по-добър източник на растителни протеини от бадемовото.

Фъстъченото масло е невероятен източник на витамини от група В за разлика от бадемовото. Те са важен компонент за функциите на нервната система.

4 етерични масла, които да ползвате след 30

Кое масло е по-полезно?

Бадемовото и фъстъченото масло са добри източници на растителни протеини, здравословни мазнини и фибри. И двата вида масла са прекрасен начин да намалите приема на захари и въглехидрати и да наблегнете на полезните вещества. Затова не можем да кажем кое е по-полезно. И бадемовото, и фъстъченото масло са здравословни и е въпрос на вкус, за да предпочетете някое от двете. А защо не и да ги редувате.