Нещата, които правите преди тренировка имат голямо значение. Ако не смятате тичането за тренировка, а го правите просто за да изгорите калории и да се раздвижите, грешите. Джогингът или бягането е тренировка и то съществена, и като такава преди и след нея има неща, които не е добре да правите.

Най-добрите храни преди тренировка

Какво не е препоръчително да правите преди тичане, за да направите тренировката си максимално полезна?

Статично разтягане

Загряването преди тичане е много важно, а много хора го пропускат, защото го смятат за незначително. Статичното загряване или задържането на тялото и крайниците в определена поза за 30 секунди няма да ви навреди, но и няма да помогне по никакъв начин, смятат терапевти от Калифорния, цитирани от livestrong.com.

Теоретично разтягането е полезно и задължително преди тренировка, но преди тичане няма да окаже никакъв положителен ефект. То оставя мускулите студени и незагрети, което може дори да ви изложи на по-голям риск. Вместо това направете активна загрявка с въртене на ставите и с леки подскоци. Движете ставите във всички възможни посоки, които позволява съответната става, така че да я раздвижите максимално добре.

Ядете много фибри

Ако ядете прекалено много фибри преди тренировка, това може да повлияе зле на корема ви. Фибрите се срещат във всички растителни и зърнени храни. Тялото ни не може да усвоява фибри. Те само спомагат за храносмилането и подхранват полезните бактерии в тялото.

Грешки в разтягането преди тренировка, които вредят на здравето

Фибрите имат редица ползи за организма, но преди тичане и тренировка не са особено полезни, тъй като могат да повлияят зле на храносмилателния тракт. Това в съвкупност с усилието по време на тичане може да доведе до тежест, подуване, газове, болки.

Прекалено силова тренировка преди тичане

Някои хора погрешно смятат, че за да влязат във форма трябва да дадат всичко от себе си във фитнес залата, а след това да тичат още минимум 30-40 минути, за да ускорят още повече метаболизма си с кардиотренировка. Това е погрешна стратегия, която не само ще забави резултатите ви, но и ще изтощи мускулите и организма ви до краен предел. Резултатът ще е разграждане на мускулна тъкан вместо мастна, и тотална липса на енергия. Тази комбинация води след себе си риск от това да се откажете от тренировките, както се случва с много хора.

Вместо това не се пресилвайте преди тичане с други видове тренировки. По-здравословният и оптимален вариант е да редувате силови и кардиотренировки в различни дни. Ако държите да са в един и същи ден и да следват една след друга, не избирайте тичането за кардиотренировка, а по-скоро наблегнете на друг тип активност. Така ще избегнете наранявания и регрес.

Подходящи храни преди тренировка (галерия)

И имайте предвид, че при силовите тренировки се изчерпват запасите от гликоген в мускулите. Те са вашият резервоар за енергия. Ако при силовата тренировка преди тичане сте изчерпали запасите от гликоген, няма да имате никаква енергия да тичате. Това ще ви накара да спрете скоро след като сте започнали да бягате.

Още по темата

Претоварване с въглехидрати

Въглехидратите са известни с това, че дават енергия и е добре да се приемат преди или след тренировка. Това обаче не ви дава основание да прекалявате с тях. Някои хора погрешно смятат, че ако хапнат нещо много сладко и в обилни количества, тичането ще им помогне да го „изгорят“ след това, което ги освобождава от вината, че са нарушили диетата.

3 неща, които задължително да направите веднага след тренировка

Ако прекалите с въглехидратите преди тичане, това ще даде силен тласък на кръвната ви захар. Първоначалният прилив на енергия ще ви даде сили да тичате, но скоро след това рязко може да се почувствате изморени и крайно изтощени, защото нивата на кръвната захар рязко спадат. Ето защо не е много добра идея да прекалявате със захарите преди тичане, а и в който и да е друг момент от деня ви.