Тъмните кръгове под очите винаги издават, че не сме нанесли слънцезащита, не сме се наспали, не се храним правилно или пък не консумираме достатъчно вода. Разбира се тяхната поява може да се дължи на алергии, генетика, тон на кожата, възраст и други.

Освен козметичните продукти и процедури, които са насочени за коригирането им, тъмните кръгове под очите могат да бъдат минимизирани и благодарение на някои храни и хранителни елементи. Вижте повече.

Домати

Богати са на множество антиоксиданти, но и на ликопен, който е каротиноиден пигмент, придаващ червения цвят на този плод. Ликопенът е уникален, защото помага за защита на кръвоносните съдове и подпомага кръвообращението. Смята се, че действа благоприятно и върху съдовете под очите, подобрявайки кръвообращението в тази деликатна зона на лицето.

Есенни плодове и зеленчуци за красива кожа

Краставици

Обикновено слагаме от тях върху клепачите си, за да снемем умората и да намалим подпухването и тъмните кръгове. Но консумацията на краставици също допринася за нашата красота. Зеленчуците съдържат много вода, което подпомага хидратацията на околоочната зона, като същевременно се борят срещу тъмните кръгове.

Също така са богати на силициев диоксид, който може да помогне за синтеза на колаген и така да се намали появата на бръчки около очите. Западни дерматолози споделят, че консумацията на достатъчно количество вода си остава една от най-добрите стратегии в борбата със стареенето на кожата във всяка област на лицето.

4 витамина при торбички и тъмни кръгове под очите

Сусамови семена

Те също съдържат много полезни антиоксиданти, които помагат за намаляване на симптомите на умора, които може да са причина за появата на кръгове под очите. Освен това като повечето семена и ядки са богати на важния за здравето и красотата на кожата витамин Е. Сусамово семе може да консумирате и под формата на тахан.

Горски плодове

Добавете към менюто си боровинки, касис, къпини, тъй като те съдържат антоцианин – антиоксидант, който оцветява храната в различни нюанси на лилаво, синьо и черно. За него е известно, че подобрява притока на кръв към окото, а също така доставя кислород на тъканите около него. Разбира се не пропускайте да хапвате и малини, ягоди, те също имат редица ползи за нашата красота.

5 масла за масажи на лицето

Хранителни елементи, които могат да помогнат

Желязо

Тъмните кръгове под очите може да се дължат и на анемия, която да е свързана с дефицита на желязо. Храните, които са богат източник на този така важен минерал, могат да помогнат за това да бъдем енергични, здрави и красиви. Добри примери са спанак, сушени смокини, сусамов тахан, червено месо, риба и други.

Витамин B12

Съдържа се предимно в храните от животински произход, като морски дарове, свински/телешки/пилешки черен дроб и дреболии, риба, телешко месо, яйца, млечни продукти и други. Според едно западно проучване, 12 % от участниците в него, които са имали тъмни кръгове под очите са имали дефицит на В12 и подобряването на стойностите му е довело до подобряване на състоянието им.

Още по темата

Витамин К

Той спомага за повишаване на коагулацията на кръвта и подобрява кръвообращението. Освен че подпомага циркулацията около очите, витамин К е важен и за здравето на костите и сърдечносъдовата система.

Витамин С

Един от най-добрите витамини за подобряване на състоянието на кожата около очите. Витамин С има стягащо действие, подобрява синтеза на колаген, подобрява тена на кожата, предпазва от фотоувреждане, което също може да е причина за появата на тъмни кръгове под очите. Витаминът се добавя често и в различни серуми за грижа за околоочната зона. А кои храни са богати на него може да видите тук.

Снимка: iStock