Периодичното гладуване е популярен метод за редукция на излишното наднормено тегло. То е и начин за някои хора да контролират инсулиновата си резистентност. Периодичното гладуване може да се прави в различни варианти, като сред най-популярните е период на гладуване между 14 и 16 часа, а диапазонът на приемане на храна е в 8 до 10-часов прозорец.

Диета 16:8 или така нареченото периодично гладуване

Много хора споделят, че периодичното гладуване им помага да поддържат и управляват теглото си. То обаче не е еднакво подходящо за всички хора. При някои периодичното гладуване може да е ефективен начин за отслабване и поддържане на фигурата, но при други може да се наблюдават отрицателни ефекти, нездравословни последици и промени в състоянието, според Insider, цитиран от healthdigest.com.

Умишленото ограничаване на храната, когато всъщност сте гладни, може да ви накара да асоциирате отслабването с гладуване, а това се отразява не само на психиката, но и на тялото.

Според доктор Каролайн Аповиан, директор на Центъра за управление на теглото в Brigham and Women's Hospital, ограничаването на храната може да доведе до умора, гадене, световъртеж, което е индикация за недохранване и критичен спад на енергията.

Периодично гладуване и основните ползи от него

Гладуването може да доведе до загуба на менструация при жени, които са в полово активна възраст. Загубата на менструация води след себе си поредица от хормонални проблеми.

Спирането на цикъла е индикация, която показва, че организмът пести енергия, за да осигури ресурс за жизненоважни процеси в тялото, сред които не е репродуктивната. Ако това се случи, незабавно трябва да спрете да гладувате.

Какви още странични ефекти може да има от периодичното гладуване, когато го спрете рязко?

Възможно е периодичното гладуване да не е подходящо за вас и да се налага да го спрете, но в същото време внезапното спиране на този режим на хранене също може да има редица потенциално опасни странични ефекти за здравето.

Течности, които можете да пиете, докато правите фастинг

Още по темата

Рязкото спиране на периодичното гладуване може да предизвика храносмилателни проблеми, според popsugar.com. Това се дължи на преяждане, най-вече с нездравословни храни. Когато организмът е прегладнял от продължителното спазване на режим на гладуване и захранване в кратки интервали от време, психиката също страда. Това може да ви предразположи към преяждане, което води до храносмилателни проблеми, в някои случаи дори по-сериозни.

Други възможни нежелани реакции от рязкото спиране на периодичното гладуване са подуване, газове, болки, дискомфорт в корема, затруднения в концентрацията, сърцебиене, повишаване на кръвната захар.

4 диети, които могат да доведат до дехидратация

Не всеки, който спре да гладува периодично, ще изпита тези странични ефекти. Това как тялото ви ще реагира е индивидуално. Индивидуално трябва да се подбират и режимите на хранене и отслабване. Ето защо е най-добре да се консултирате с лекар, който да ви посъветва каква диета да спазвате, кога да я спрете и как. Така ще запазите здравословното си състояние в оптимални граници.