Чували ли сте за синдрома на нощното хранене? Според „Ню Йорк Таймс“, д-р Алберт Стънкард получава заслугата за откриването на това състояние през 1995 г. Според изследванията му, това е комбинация от настроение, хранене и сън. Човекът, който страда от синдром на нощно хранене, е напълно буден и осъзнава заобикалящата го среда. Обикновено такъв човек смята, че храната ще му помогне да заспи.

Причините за нощното хранене далеч не са свързани с работата на смени, нощната работа, а се дължат на редица други причини, които карат човек съзнателно да стане нощем от леглото си и да отиде до кухнята, за да яде.

Стресът под една или друга форма, се оказва най-честата причина за синдрома на нощното хранене. Вижте някои признаци, които подсказват, че някой може да има проблем с него. Добрата новина е, че този проблем е разрешим.

1. Сутрин имате липса на апетит.

2. Забелязвате, че имате неконтролируеми позиви за ядене вечер или през нощта, без реално да изпитвате глад, а просто усещате нужда, че трябва да изядете някакво количество храна.

3. Вярвате, че яденето нощем ще ви помогне да заспите.

4. Имате постоянни проблеми с депресия, тревожност.

Как емоционалното хранене вреди на здравето ни

5. Изпитвате чести нарушения на съня.

6. Сутрин намирате в кухнята си бъркотия и смътно си спомняте, че сте я направили.

7. Купувате повече храна, за да сте сигурни, че имате достатъчно.

Какво се случва в тялото, ако ядете захар преди сън

8. Покачване на телесното тегло.

9. Имате усещане за липса на контрол върху поведението си.

10. Вашите хранителни навици ви карат да се срамувате, затова не ги споделяте с другите.

5 напитки, богати на витамини за силен имунитет

11. Имате негативна представа за себе си поради проблеми с теглото и липса на самоконтрол.

12. Преди време сте злоупотребявали с алкохол или други вещества.

Още по темата

13. Постоянно преяждате с висококалорични храни, въпреки че ви се иска да се храните по-здравословно и да изглеждате по-добре.

14. Около 25 процента от дневния ви калориен прием приемате късно вечер, след вечеря.

10 нисковъглехидратни плода, подходящи за кето (галерия)

15. Често спазвате строги диети, които ви изтощават емоционално и рядко постигате желания ефект.

16. Храната е вашият „лек“, когато сте тъжни или стресирани.

17. Когато се храните, порциите са обилни.

18. В миналото или сега сте страдали или страдате от хранителни разстройства.