Коремните мазнини са едни от най-упоритите за сваляне. Те винаги са отражение на начина ни на хранене. Ето защо, ако не сваляте коремчето, се замислете какви храни консумирате. Излишните мазнини около талията не само са пречка да носим любимите си дрехи, но крият риск от различни заболявания. 

Кои са едни от най-често срещаните причини да не можем да се разделим с тях?

Седите по цял ден

На някои хора работата им изисква да прекарват по 8 и повече часове седнали. След работа те се прибират у дома или се виждат на заведение с приятели. Отново имаме сядане, лягане и почти никаква физическа активност. Прекарването на дълги периоди от време в заседнал начин е нездравословно и е рисков фактор за хронични заболявания, като диабет тип 2 и сърдечни заболявания, отбелязват западни специалисти.

Какво да консумирате след нездравословно хранене

Липсата на редовна физическа активност няколко пъти седмично, увеличава риска от натрупване на излишни мазнини в областта на талията. Това вреди на вътрешните ни органи и също увеличава риска от хронични заболявания.  Ето защо, по време на работния ден не само правете по-чести почивки и ставайте от бюрото, ако е възможно, но помислете и за спортна активност поне 3 пъти седмично. 

Консумирате повече калории

Още една причина да не може да свалите корема или това да се случва бавно са многото калории. Когато искаме да отслабваме трябва да се стремим към калориен дефицит. Това означава изразходените калории за деня да бъдат повече от приетите с храните и напитките. 

Нарушен сън 

Липсата на достатъчно сън (по-малко от седем часа на нощ за възрастни) ще забави топенето на коремните мазнини.

5 изометрични упражнения за сила, баланс и стегната фигура

Редица западни изследвания доказват, че лошото качество на съня, недоспиването,  безсънието, са свързани с повишен апетит, консумирането на повече калории от не толкова здравословни източници. Това е и предпоставка за натрупване на още мазнини в областта на талията, сочат изследванията.

Помага ли скачането на въже в топенето на коремните мазнини?

Не тренирате правилно

Когато искаме да свалим излишни килограми и коремчето, коремните преси не са достатъчни. Те могат да са допълнение към нашата тренировка, но няма смисъл да се правят всеки ден. Силовите тренировки са чудесен начин да повишим своите сила и телесна маса. Но не бива да забравяме и за аеробните тренировки с различна интензивност, с които можем да редуваме тези с тежести във фитнеса например.

Още по темата

Това може да са каране на велоергометър или колело в парка, бягане, скачане на въже, аеробика, плуване, бързо ходене, кростренажор и други. Важно е да се допитате до опитен фитнес инструктор, особено ако сте начинаещи или нямате много опит в залата, за да следвате тренировъчен план, който да е съобразен с вашето здравословно състояние и нужди. 

Пушите

Пушенето може да доведе до увеличаване на висцералните мазнини, показват множество западни проучвания. Тютюнът влияе върху разпределението на мазнините чрез хормони като кортизол, които увеличават отлагането на мазнини в корема, споделят специалистите. 

При жените никотинът има антиестрогенен ефект, който също „благоприятства“ натрупването на коремни мазнини, смятат учените.