Много хора грешат, като смятат, че здравословното хранене през деня и ограничаването от калорични и сладки храни им дава възможност да хапват нещо забранено късно вечерта. Ако ви се случва редовно да се предпазвате от забранени храни цял ден, но да похапвате по нещо малко за душата след вечеря или преди лягане, именно този навик може да е в основата на проблема ви с теглото.

Суперхрани, с които е опасно да се преяжда

Неусетно може да преядете с излишни калории без да се чувствате сити или да ви е тежко, ако имате тази практика редовно. Няма значение дали сте се ограничавали и сте спазвали здравословен принцип на хранене без излишни калории, наситени мазнини и въглехидрати, ако вечер преди да си легнете си позволявате любимите лакомства. Именно те развалят цялостната картина и съвсем не водят до добри резултати. Нещо повече – те може да са причината за трупането на излишно тегло.

Спрете да си казвате, че не постигате резултати въпреки усилията. Не се чудете защо не сваляте килограми, а дори трупате, макар и да спазвате хранителен режим, защото това не е режим. Принципите на здравословното хранене включват похапване на забранени и любими храни от време на време, предимно на големи интервали, а не всеки ден, още по-малко всяка вечер късно преди лягане, когато вече сте вечеряли.

Преяждането и недохранването са вредни за мозъка

Как да се справите с глада за любими лакомства? Как да спрете да преяждате късно вечер след вечеря?

Спрете да преяждате

Преяждането се асоциира с тежест, невъзможност да сложите каквото и да е повече в устата си. Всъщност преяждането може да се случи и съвсем неусетно. Може би не си давате сметка, но похапването късно вечер преди лягане води именно до преяждане с излишни калории. Всяка калория, която идва в повече от необходимото за дневния ви прием влиза в графата „преяждане“. Когато не съобразявате общия си калориен прием за деня, вие неусетно преяждате. Спрете да го правите и се научете да мислите по-задълбочено върху броя и вида калории, които приемате. Така ще се предпазите от преяждане, което няма нищо общо с това просто „да ви стане тежко“.

Следвайте хранителен план

За да се предпазите от преяждане, най-лесно е да следвате хранителен план. Не е задължително това да е подробно разписана диета, в която трябва да разпределяте храната и калории за деня. Ако това ви напряга и тормози, опитайте се просто да сте по-съзнателни в избора си на видове храна. Важно е да сте наясно кои са храните с най-много калории, както и такива с най-много въглехидрати и наситени мазнини. Обикновено те са и най-калорични.

Трябва ли да ядете повече, ако тренирате повече?

Още по темата

Изберете подсладители вместо захар

Можете да изберете измежду голямо разнообразие от изкуствени и естествени подсладители. Разбира се, естествените са най-здравословни, но ако страдате от някакъв проблем с обмяната на въглехидратите, те също могат да идват в повече на организма ви. Затова трябва да познавате добре тялото си, да сте наясно с индивидуалните си особености. Това ще ви помогне в избора на подходящи за вас храни.

Това, което е здравословно за един може да е вредно за друг. Консултирайте се с лекар или диетолог, ако имате затруднения в тази задача. При всички положения добавените захари, особено бялата захар, са вредни за всички, дори за иначе здрави хора.

Забранени храни за среднощно похапване

Планирайте вечерята си

Създайте си вечерна рутина, като планирате менюто си. Не позволявайте да прегладнеете. Ако трябва хапнете малка здравословна закуска преди вечеря, но избягвайте похапването на лакомства след нея. Планирайте менюто си. Подгответе си списък със здравословни храни за вечеря, които да си позволявате.