Кардио упражненията са много важни за поддържане на добрата форма на тялото. Аеробната тренировка ускорява метаболизма и топенето на мазнините. Тичане, колоездене, плуване са сред най-добрите видове кардио, които подобряват издръжливостта и стимулират сърдечносъдовата система.

11 съвета за топене на коремните мазнини>>>

Както с всяко полезно нещо, така и с кардиото човек лесно може да злоупотреби без да иска. В стремежа си да постигнете резултати е възможно да правите твърде много кардио, което се превръща от полезно във вредно за организма. Ето някои от знаците, които тялото ви изпраща.

Непрекъснато имате мускулна треска или болки някъде по тялото

Както с повечето упражнения – злоупотребата не е полезна. Травми могат да се появят, независимо че плувате, например. Ако плувате твърде интензивно и прекалено продължително, това също може да окаже пагубно влияние върху мускулите. Те остават без достатъчно количество кислород и хранителни вещества, а мускулните влакна търпят микровъзпаления.

Не можете да спите

Ако сте имали проблеми със съня преди това вероятно лекарят ви е препоръчал спорт. Злоупотребата с него обаче води до обратния ефект – безсъние и изтощение.

Кардио или вдигане на тежести – кое изгаря повече калории?>>>

Не топите мазнини

Трябва да сте търпеливи, защото метаболизмът се връща към нормалния си ритъм скоро след приключване на кардиото. По време на тренировката той е бил забързан, съответно тялото ни е изгаряло повече мазнини. Това е правилният метод, което изисква търпение и постоянство. Ако правите твърде много кардио, тялото започва да изгаря мускули вместо мазнини. Затова се появяват и болките.

Не можете да стопите коремните мазнини

Кардиото помага за цялостно редуциране на мазнините в тялото, но не и на конкретни места. За тази цел е необходимо да редувате със силови упражнения за корем, талия и таз, които да ви помогнат да се отървете от излишните сантиметри.

Още по темата

Чувствате се изморени постоянно

Кардиото е чудесен начин да си доставите енергия. Не и ако е прекалено изтощително и продължително обаче, защото това предизвиква постоянен стрес в организма, с който той не може да се справи.

Упражненията, с които се отслабва най-бързо>>>

Страхувате се от тренировките

Започнали сте перманентно да се чувствате зле след тренировка, което ви кара да се страхувате от следващата. Правите упражненията по задължение и с притеснение, че отново ще изпитвате болки и дискомфорт. Не това е идеята на кардиото и определено не трябва да се чувствате зле. Ето защо трябва да намалите малко темпото, за да върнете отново тялото си в здравословен ритъм.