Коремните мазнини карат корема ви да изглежда подут. Освен този неприятен често срещан проблем с натрупването на мастна тъкан около талията, коремът може да се подуе и от други фактори. Някои от тях са субективни усещания за подуване, други включват мускулната активност на коремната стена, както и видовете храни, които приемате.

Как да се отървете окончателно от коремните мазнини

Някои храни пречат на това да имате плосък корем. Кои са те?

Бобови култури

Бобовите са незаменими в поддържането на стабилни нива на кръвна захар заради ниския си гликемичен индекс. Те съдържат бавно разградими въглехидрати и протеини, които удължават усещането за ситост и предотвратяват резките скокове на кръвната захар. Съдържанието им на фибри обаче е изключително високо, което причинява поява на газове и подуване на корема. Червата се нуждаят от фибри, за да функционират, но изобилието от тези неразтворими влакнини може да предизвика спазми, подуване, дискомфорт, диария заради трудната им смилаемост.

Лук

Лукът съдържа инулин и олигофруктоза. Това са два типа фруктани, вид въглехидрати, които се срещат в много растителни храни. Те могат да причинят подуване и газове, заради които коремът да щръкне напред, както и усещанията да са придружени с болка, спазми и бълбукане.

4 причини за трупане на коремни мазнини и как да се справим с тях

Пшеница

Чрез пшеницата се набавят около 70% от фруктаните чрез диетата. Това е така, защото съвременният начин на хранене включва изобилие от тестени продукти, приготвени от бяло брашно. Това може да предизвика коремен дискомфорт, подуване и други симптоми дори при хора, които не страдат от глутенова непоносимост.

Още по темата

Аспержи

Аспержите са с високо съдържание на фибри и са доста бедни на калории. Предпочитани са за редица диети за отслабване заради ниския си гликемичен индекс, но влакнините в тях могат да накарат плоския ви корем да се подуе значително. В аспержите се съдържа и голямо количество фруктоза, подобно на останалите богати на този тип въглехидрати зеленчуци – артишок, брюкселско зеле, карфиол, гъби, червено цвекло.

Причини да сте постоянно подути след хранене

Прясно мляко

Прясното мляко и млечните продукти предизвикват силно подуване на корема. Изследване от 2013 година, публикувано в uropean Review of Medical and Pharmacological Sciences констатира, че приблизително 75% от хората, редовно консумиращи мляко и млечни продукти страдат от храносмилателни проблеми и подуване в областта на червата.