Гневът бързо се поражда в нас, но бавно си отива. Не е лесно да управляваме стреса, а трябва да се научим, защото когато сме неспокойни, ядосани, почти винаги си лягаме да спим под въздействието на тези емоции. Какво се случва тогава?

Гневът нарушава съня ви

Когато сме стресирани, ядосани, в нашето тяло се задействат така наречените реакции за борба или бягство. Ние сме физически нащрек, дори и да не си даваме сметка, което прави заспиването и спането много трудни. Не бива да забравяме, че недоспиването ни прави още по-раздразнителни, изтощени. 

Видове стрес и как да ги разпознаем

Носи сериозни рискове за здравето ни

Редица изследвания са установили, че качеството на съня влияе върху цялостното здраве на човека. Спокойният сън действа като терапия за възстановяване на нашето физическо и психическо здраве. Под въздействие на отрицателните емоции тялото ни освобождава хормони на стреса. В дългосрочен план, заедно с безсънието, това може да доведе до депресия, проблеми с кръвното налягане, повишаване на кръвната захар.

Физически проявления на стрес в тялото

Трудно преживяваме негативните емоции

По време на сън мозъкът ни обработва информацията от изминалия ден и я съхранява в нашата краткосрочна и дългосрочна памет. Когато си лягаме ядосани, тъжни, тези негативни емоции се „складират“ в дългосрочната ни памет. Така на сутринта, освен че не сме си отпочинали, се събуждаме с онова усещане, което гневът оставя в нас, усещането за тежест, тъга. 

6 храни, които елиминират стреса

Вреди на интимността

Ако вечер си лягате до партньора ядосани на него или гневът ви е породен от друг фактор, това със сигурност действа токсично на вашата връзка. Ако сте в конфликт с любимия човек и двамата няма да може да спите спокойно, на другия ден негативността ще продължи да се усеща.

Още по темата

Когато тези случаи зачестяват, връзката е обречена на провал. Начинът, по който се справяте с разногласията, може или да укрепи, или да развали отношенията ви.

Крие риск от напълняване

По две причини. Първо недоспиването повишава глада ни за вредни храни на следващия ден. Също така се повишават нивата на кортизола, който също е виновен за натрупването на излишни килограми. Лягането ядосан създава пълен хаос с хормоните, храним се емоционално, нощно време също. Всичко това ни кара да пълнеем. 

Снимка: iStock