Кардиото е една от най-подходящите и важни тренировки за отслабване. Някои хора предпочитат да наблягат само на него, а не на силовите тренировки, защото смятат, че само с него е достатъчно да постигнат мечтаната си фигура.

Най-добрите кардио упражнения, които да правите вкъщи

Кардио тренировките са важни не само за контрола на теглото. Те подобряват функциите на сърдечносъдовата система, мозъка, нервната система, ускоряват метаболизма и допринасят за работата на храносмилателната система, балансирането на хормоните.

Когато обаче правите само кардио, в тялото ви се случват колкото положителни, толкова и негативни промени. Ето какви са те.

Сънят се подобрява

Енергичното кардио може да ви помогне да спите по-добре. Усилването на сърдечната дейност и ускоряването на пулса провокират освобождаване на ендорфини, които благоприятстват механизмите на съня.

Как да направите кардио тренировката по-ефективна

Ще намалите теглото си

Кардиотренировките имат множество ползи за метаболизма. Те го ускоряват и спомагат за изгарянето на калории и на мазнини. Според клиника Майо, кардиоупражненията са много добри за отслабване не само защото ускоряват пулса, следователно метаболизма, но и защото ангажират всички големи групи мускули. Когато те работят усилено, това води до изгаряне на повече калории и мазнини.

Ако правите една и съща кардиотренировка, това може да забави резултатите ви

Повтарянето на една тренировка всеки ден като рутина може да ви доведе до така нареченото плато, при което резултатите спират да се забелязват. Тялото свиква с еднаквите движения, интензитет и продължителност на тренировката, адаптира се към тях и резултатите се забавят. Предизвиквайте тялото си с различна кардиотренировка за по-добри резултати.

Най-добрите кардиотренировки за сваляне на корема

Ако правите само кардио, ставите може да ви заболят

Когато тренировките ви са само кардио без да включвате силови тренировки, упражнения за баланс, със собствена тежест или за съпротивление, ставите и костите ви може да страдат. Това е така, защото силовите упражнения и тренировките с тежести допринасят за изграждане на мускулната и ставната тъкан. При монотонното кардио се получава едно бавно и постепенно износване на ставите, което може да доведе до болки и скованост. Най-често се наблюдава при тичане, скачане, използване на тренажори, при които за дълго време се повтарят едни и същи движения на тялото.

Още по темата

Мозъчната функция може да се подобри

Състоянието на мозъка се влияе сериозно от начина на живот и двигателната активност. Ако тренирате редовно, това може да допринесе за стимулиране на мозъчната дейност. При кардиотренировките се увеличава притока на кръв към мозъка, а заедно с това и на хранителните вещества и кислорода, което се отразява благотворно на когнитивните и паметовите процеси.

5 кардио тренировки, изгарящи повече калории от тичането

Няма да покачите достатъчно мускулна маса

Ако правите само кардио, вероятността да покачите мускулна маса съществува, но тя не може да се равнява с резултатите, които бихте постигнали, ако вдигате тежести или правите силови упражнения. За най-добри резултати, редувайте двата вида тренировки.

Рискувате да прекалите с тренировките

Ако правите само кардио и не давате възможност на тялото си да се възстанови от него, а всеки ден го изтезавате с една и съща тренировка, това не само ще попречи на резултатите ви, но и ще ви изтощи до краен предел.

Най-добрите кардио тренировки за вкъщи