За да поддържаме здравословни нива на холестерола е важно не само да спортуваме редовно, но и да преразгледаме начина си на хранене. Можем да балансираме стойностите на добрия и лошия холестерол и без да се налага да правим драстични диети. Вижте кои храни да включите във вашето меню за добро здраве.

Какво не знаем за холестерола?

Авокадо

Според редица западни проучвания, мононенаситените мастни киселини, които се съдържат в авокадото, подобряват нивата на HDL холестерола. Ако нивата на LDL холестерола ви са високи, опитайте се да замените храните с високо съдържание на наситени мазнини с храни, които съдържат мононенаситени мастни киселини.

Черен шоколад

Учени смятат, че консумиран в умерени количества, тъмният шоколад може да помогне за намаляване на лошия холестерол и да повиши стойностите на добрия. Всичко това се дължи на флаваноидите, които са вид антиоксиданти, съдържащи се в какаото.

4 напитки при висок холестерол

Зехтин

Подобно на авокадото, мононенаситените мастни киселини в маслиновото масло помагат да поддържаме здравословни нива на холестерола, като те са изключително полезни и за здравето на сърцето.

Патладжани

Един от най-полезните зеленчуци – помагат за укрепване на костите, отслабването, подобряват храносмилането. Помагат за баланс на кръвната захар, полезни за здравето на мозъка, сърцето и могат да са включени в диетата за баланс на холестерола.

Храни, които стабилизират кръвната захар в рамките на 10 дни

Нар

Без значение дали ще го добавите към салата или ще го консумирате под формата на пресен сок, нарът е суперхрана, която помага в контрола на холестерола. В допълнение, той забавя процесите на стареене в тялото, спомага за контрола на високото кръвно, анемията.

Чесън

Изследвания показват, че ароматната подправка може да помогне за намаляване на общите нива на холестерола. В допълнение чесънът подобрява храносмилането, засилва имунитета, полезен е за здравето на сърцето.

Още по темата

Нахут

Нахутът не е само богат източник на протеини, но и полезна храна за поддържане на здравословни нива на холестерола. Според западни проучвания, консумацията на грах, нахут и леща, спомага за понижаване на лошия холестерол. Нахутът ни осигурява магнезий, витамин С, полезни мазнини и се смята, че намалява риска от диабет.

Череши

Черешите са богати на антоцианини, вид антиоксиданти, които придават интензивния червен и виолетов цвят в различни плодове и зеленчуци. Според учени, консумацията на череши намалява риска от инсулт, инфаркт, помага в редуциране на излишните мазнини, регулира кръвното.